Marijampolės ,,Žiburėlio" mokykla-daugiafunkcis centras

Pagrindinis Kontaktai Struktura

Programa ,,Obuolio draugai” – padeda augti laimingesniu

            Mes visi norime, kad mūsų vaikai augtų laimingi. Tėvai nori, kad jų atžalos būtų sveikos, mėgautųsi vaikyste ir džiugintų artimuosius, o mokytojai – kad mokykloje vaikams būtų saugu, jauku bei klasėje vyrautų emociškai teigiama aplinka.Deja, mokykloje vaikams nėra paprasta tarpusavyje gerai sutarti, susidraugauti ir išsaugoti draugystę, spręsti konfliktus, pasipriešinti patyčioms, įveikti vienišumą, susidoroti su užgriuvusiomis nesėkmėmis.Padėti vaikui įgyti socialinių ir emocinių sunkumų įveikimo gebėjimų gali ugdymo įstaigoje įgyvendinama specialiai tam mokslininkų sukurta ir įvertinta tarptautinė ankstyvosios prevencijos programa „Obuolio draugai“.,,Žiburėlio” mokykla – daugiafunkcis centras yra programos ,,Zipio draugai“ metodinis centras Marijampolės apskrityje. 2014-2015 m.m. įstaigoje startavo tarptautinė programa „Obuolio draugai“. Tai ilgai lauktas „Zipio draugų“ tęsinys, skirtas jau vyresniems 7-9 metų vaikams. Dabar jos abi apsijungia į vieną tęstinę dvejų metų ankstyvosios prevencijos programą, kurios pirmoji dalis yra „Zipio draugai“, o antroji – „Obuolio draugai“. Tai labai nauja programa, į kurią, 2014-2015 mokslo metais, įsijungė ir kai kurios Marijampolės apskrities mokyklos. Įgyvendinti ją klasėje gali tik programos „Obuolio draugai“ kvalifikaciją turintis pedagogas. Ši kvalifikacija įgyjama pilnai sudalyvavus pedagogo rengimo „Obuolio draugai“ seminaruose. Todėl visus metus mūsų įstaigoje –

metodiniame centre – vyksta metodiniai seminarai, kuriuos veda konsultantės Jolita Norkienė ir Ugnė Lengvinaitė-Žemaitienė.Ši programa, ,,Žiburėlio” mokykloje – daugiafunkciame centre, vykdoma 1-3 klasėse klasės valandėlių, o 2 klasėje – neformaliojo ugdymo būrelio ,,Obuolio draugai“ metu. Programą sudaro 24 valandėlės. Būrelyje vaikai mokosi suprasti skirtumą tarp veiksmingų ir neveiksmingų sunkumų veikimo būdų ir pasirinkti veiksmingesnius. Toliau tobulina gebėjimą išklausyti į kitus, pasisakyti sudėtingose situacijose. Turi galimybę ugdytis empatiją.  Ugdosi gebėjimą užmegzti ir išlaikyti draugystę. Juk kiekvienam yra svarbu turėti draugų, todėl vaikai mokosi suprasti savybes, kurios yra svarbios tikram draugui, ir suprasti, ko tikimės iš draugystės. Taip pat mokosi įveikti atstūmimą ir išgyventi vienatvę, įveikti nusivylimą. Mokosi padėti sau pasijusti geriau situacijose, kurių pakeisti neįmanoma. Mokosi įveikti netektį ir sunkias, skausmingas situacijas. Mokosi gyventi be patyčių.  Be to, pasirašėme sutartį dėl elgesio be patyčių. Su vaikais aptarėme patyčias, kalbėjomės, kad jos skaudina kitus. Sudarėme sutartį, kurioje privalome nesityčioti vieni iš kitų. Sutartyje kiekvienas mokinys pasirašė. Šiuo pratimu sustiprinama pasitikėjimo savimi  ir saugumo atmosfera, mokoma prisiimti atsakomybę. Kalbėdami apie pokyčius mūsų gyvenime, į ,,Obuolio draugų” valandėlę buvo pakviesti vyresni žmonės. Atvyko 2 klasės mokinės Klaudijos senelė N. Paužienė, kuri papasakojo apie to meto mokyklą be kompiuterių, interneto. Apie vaikystę: be gražių žaislų, mobilių telefonų. Apie darbus, kuriuos reikėjo nudirbti, nes tai buvo pareiga. Apie žaidimus, kuriuos ji kažkada mėgo. Senelė mus pamokė ir visi pažaidėme gražų ratelį. Vaikai klausinėjo jos apie įvairius pokyčius gyvenime ir kaip jai pavyko šiuos išbandymus įveikti. Taip mokiniai mokosi lengviau išgyventi pasikeitimus, netektis ir netgi mirtį,  suprasti, kad pokyčiai yra neatsiejama mūsų gyvenimo dalis.Valandėlių veikla organizuojama dirbant poromis, grupelėmis, vaidinant įvairias situacijas, atliekant užduotis, diskutuojant, ieškant išeičių, žaidžiant, piešiant.  Dalį pratybų vaikai atlieka bendradarbiaudami vieni su kitu. Valandėlės pradedamos apšilimo pratimu, kuris pasako, jog tai ženklas, kad vyks ne pamoka, o bendravimas. Kiekvienas skyrius baigiamas pasakojimo pabaigų kūrimu. Istorijos pabaigą vaikai kuria visi drauge, porose, grupelėse arba indivudualiai.  Pasakojimo pabaigą gali suvaidinti, nupiešti. Vaikai turi aplanką, į kurį deda valandėlės metu sukurtus darbelius, piešinius, užrašus. Valandėlės pabaigoje mokiniai skatinami apmąstyti ir išreikšti savo jausmus. Jie atlieka vieną iš refleksijos pratimų. Vaikai skatinami įgytą supratimą ir gebėjimus pritaikyti kasdieniame klasės gyvenime. Jei mokiniai dar vaikystėje išmoks įveikti sunkumus, šie įgūdžiai išliks ir padės jiems lengviau susidoroti su sudėtingomis situacijomis, kurios jų laukia augant ir jau suaugus.

Asta Juškauskienė, ,,Žiburėlio” mokyklos – daugiafunkcio centro programos „Zipio draugai“ konsultanto padėjėja

Marijampolės „Žiburėlio“ mokykla-daugiafunkcis centras .
R. Juknevičiaus g. 82, Marijampolės m., Marijampolės sav.
Įmonės kodas 190450418, (8 636) 08 020, ziburelismdc@gmail.com