Marijampolės ,,Žiburėlio" mokykla-daugiafunkcis centras

Pagrindinis Kontaktai Struktura

Išvyka į Anykščius

Ankstų lapkričio 14-osios rytą įstaigos bendruomenės nariai patraukė į Anykščius. Nuotaika buvo niūri, kadangi už lango lijo lietus, o  danguje nesimatė nė menkiausios prošvaistės. Kaune įlipusi gidė Rasa pradžiugino sakydama, jog ,,nėra netinkamo oro, yra tik netinkama apranga“. Pravažiuojant įvairius Lietuvos miestelius, lydėjo įdomūs Rasos pasakojimai, todėl kelionė neprailgo, o nuotaika skaidrėjo. Pirmiausia kelionę pradėjome aplankydamos Puntuko akmenį, kur visos susidomėję ieškojome ant akmens įspaustos ,,velnio pėdos“. Vėliau keliavome medžių viršūnių aukštyje nutiestu taku. Takas medžių lajų viršūnėmis vingiuoja apie 300 metrų. Jis tolygiai kyla aukštyn ir pasiekia 21 metro aukštį.

Taip pat turėjome galimybę lipti aukštyn į bokštą, siekiantį 36 metrų aukštį: iš tolo apžvelgėme Anykščių šilelį, Šventosios vingius, lygumas, pasigrožėjome vis dar rudeniškai nutapytu gamtos grožiu. Vėliau patraukėme Anykščių miestelio link. Ten aplankėme Šv. apaštalo evangelisto Mato bažnyčią. Viename iš bažnyčios bokštų įrengta apžvalgos aikštelė. Dešiniajame 79 m aukščio bokšte įrengtą aikštelę pasiekėme metaliniais laiptais. Į aikštelę veda 186 metaliniai laipteliai. Užkopę į viršų (tiesą pasakius, kopė ne visos)atsidūrėme tiesiai po trimis bažnyčios varpais, o aplinkui atsiverė Šventosios upės slėnio panorama. Tarpinėse aikštelėse įrengtos bažnytinio meno ekspozicijos. Be abejo, iš bokšto atsivėrė Anykščių miestelio vaizdas. Likome sužavėtos miestelio grožiu, paprastumu, autentiškumu. Vėliau vaikščiojome po Anykščius, aplankėme A. Baranausko ir A. Vienuolio-Žukausko paminklus, pastatytus pačiame senamiestyje. Oras giedrėjo, iš po debesų netikėtai išlindo saulė. Palikę miestelį, pasukome aplankyti antkapinį paminklą rašytojui Jonui Biliūnui ant Liudiškių kalvos, Anykščių rajone. Ant kapo pastatytas paminklas, 14 metrų aukščio monumentas iš tašytų Anykščių apylinkės akmenų, gavęs „Laimės žiburio“ pavadinimą, kaip ir vienas iš mūsų literatūros klasiko Jono Biliūno apsakymų. Visą kelią eidamos Laimės žiburio link, gidės liepimu, galvojome norus, o kopdamos skaičiavome laiptelius, sakoma, jog tada noras turėtų išsipildyti… Atėjo pietų metas, todėl vykome į Troškūnų siauruko geležinkelio stotį. Prie stoties durų maloniai mus pasitiko skambi muzika bei stoties direktorius Gintaras Kerbedis ir šefas Vasilijus. Grojant romantiškai muzikai, užkandžiaudamos ir degustuodamos, išklausėme įdomių stoties direktoriaus pasakojimų apie Troškūnų siauruką ir jo veiklą. Vėliau patraukėme į Troškūnų miestelį,  aplankėme Švč. Trejybės bažnyčios ir Troškūnų vienuolyno architektūrinį ansamblį, bažnyčios požemiuose klausėmės vienuolyno istorijų bei legendų, susipažinome su sakralinio meno vertybėmis. Linksmai nusiteikusios, kupinos gerų įspūdžių, pasukome namų link. Tvirtai žinome, kad ši kelionė–nepaskutinė…

Marijampolės „Žiburėlio“ mokykla-daugiafunkcis centras .
R. Juknevičiaus g. 82, Marijampolės m., Marijampolės sav.