Marijampolės ,,Žiburėlio" mokykla-daugiafunkcis centras

Pagrindinis Kontaktai Struktura

Bendruomenės kelionė į Saremų salas

Ankstyvą gegužės 31 d. rytą Centro bendruomenės nariai išvykome  į pažintinę kelionę. Vidudienyje pasiekėme Taliną. Pažintis su Estijos sostine. Talino senamiestis įtrauktas į UNESCO pasaulio paveldo sąrašą. Čia pamatėme gotiką ir baroką, pilis ir vienuolynus, stačiatikių maldos namus ir viduramžių pastatus, vingiuotus, akmenimis grįstus gatvelių labirintus. Ekskursija tęsėme pėsčiomis po Talino senamiestį, kuriame pamatėme Tompea pilis, Hermano bokštą, A. Nevskio ortodoksų katedrą, XIII a. gotikinę Domo katedrą. Apžvalgos aikštelėse atsivėrė nuostabus vaizdas į Talino įlanką ir senamiestį, miesto rotušės aikštę, „bandelių“ skersgatvį, miesto amatininkų ir „Juodagalvių“ gildijos pastatus, senuosius Viru vartus, „Storosios Margaritos“ bokštą. Antrosios dienos rytą vykome į Virtsu uostą. Plaukėme keltu į Muhu salą, kurią pervažiavę pasiekėme ir Saremą – didžiausią ir gražiausią Estijos archipelago salą. Tarp Muhu ir Saremos salų yra sąsiauris, kurio salelėmis nutiestas kelias yra pagrindinis būdas patekti į Saremą. Estijos salos garsėja mediniais vėjo malūnais ir senomis bažnytėlėmis. Muhu sala – tai įspūdingi natūralios gamtos peizažai: akmenų luitai, pelkės. Etnografinis kaimas ir XIII a. statyta Muhu cerkvė. Taip pat apžiūrėjome seniausią salose vėjo malūną. Aplankėme Saremos, didžiausios Estijos archipelago salos, sostinę – Kuresarės miestelį – rotušę ir pilį bei kitus objektus. Išvykdami iš salų dar sustojome prie Kalio meteoritinio kraterio, kurio dugne telkšo žalsvas ežeriukas. Keltu plaukėme į Virtsu uostą. Trečiosios dienos rytą išvykome į Latvijos Gaujos nacionalinį parką. Ši vaizdinga Gaujos upės atkarpa išsiskiria gamtos įvairove ir kultūros istorijos paminklais. Aplankėme Gutmanio urvą. Tai senovės kulto vieta ir saugomas geologinis objektas, garsus savo sienose esančiais įrašais. Ekskursija į nuostabią Turaidos pilį. Ši viduramžių tvirtovė mena ne tik karus, bet ir nepamirštamą legendą apie Turaidos Rožę.  Vėlai vakare kupinį neišdildomų įspūdžių grįžome į Lietuvą.

Marijampolės „Žiburėlio“ mokykla-daugiafunkcis centras .
R. Juknevičiaus g. 82, Marijampolės m., Marijampolės sav.